Padesát pozitivních prohlášení o společnosti Heineken

I nadnárodní pivovarské koncerny si zaslouží trochu lásky, zejména pokud se je snažíte přesvědčit, aby vás nežalovaly.

Dne 1.2.2015 byl na naše stránky umístěn zcela smyšlený článek redaktora Jana Karla Bartušky „Záznam schůze vrcholového managementu společnosti Heineken, ČR týkající se strategie společnosti na českém trhu“. Při pravidelném měsíčním zasedání redakční rady v nuselské hospodě „Špeluňka“ se sice článek nesetkal s velkým úspěchem – padaly i výrazy jako „neetické“ a „neprofesionální“ a vypadalo to, že článek bude smeten ze stolu podobně, jako se to již ten večer stalo třikrát s půllitrem. Redaktor Bartuška ale zcela dle svých nízkých morálních standardů využil toho, že redaktor Kryštof Materna se právě sesunul pod stůl, kde nebyl usnášeníschopný, a zmíněný článek si jednohlasně odsouhlasil ke zveřejnění.


Po zveřejnění článku se sice na redakční mail snesly desítky rozhořčených reakcí našich čtenářů, kteří požadovali jeho okamžité stažení s tím, že společnost Heineken si takové nechutné pomluvy nezaslouží, ale bezskrupulózního redaktora Bartušku přesvědčila až dobře míněná výzva samotné společnosti Heineken ČR, a.s., která ve své dobrotě před tím, než začala podnikat právní kroky, které by jistě vedly k veřejnému zostuzení webu, dala redakci možnost morální uklouznutí svého redaktora napravit. Článek jsme samozřejmě okamžitě stáhli a společnosti Heineken ČR, a.s. jsme se upřímně omluvili a zároveň ji poděkovali za její shovívavost.


Přesto se na mimořádně svolané redakční radě diskutovalo, jak redaktora Bartušku za jeho svévolné a poškozující překrucování reality potrestat. Finanční pokuta nepřicházela v úvahu, jelikož vzhledem ke směšným ziskům, které naše stránky generují, by stejně směšná musela být i pokuta; navíc je to právě redaktor Bartuška, který onen směšný zisk přerozděluje a tak vyhrožoval tím, že v případě pokuty ho bude napříště celý defraudovat. Proto při neformální diskusi během pauzy na návštěvu toalet padl návrh, že trest by měl být přiměřený morální zaostalosti redaktora a spočívat ve školsky osvědčené metodě „opakování je matka moudrosti“. Redaktor Bartuška byl proto vyzván, aby sepsal omluvný článek „100 pozitivních prohlášení o společnosti Heineken“. Tento návrh byl jednohlasně přijat. Redakce Pivídek chce tímto poděkovat i samotnému redaktoru Bartuškovi, jelikož ten si zřejmě uvědomil, co mohl svou zlou pomluvou způsobit a při hlasování se vyslovil pro své vlastní potrestání; bez jeho hlasu by totiž ve dvoučlenné radě jinak hlasování skončilo patem.


Níže uvádíme výsledek jeho pokání. Bohužel se mu při nejlepší vůli nepodařilo vymyslet 100 pozitvních prohlášení, proto jsme se nad ním slitovali a dovolili mu skončit u čísla 50. Když jsme navíc viděli jeho zoufalý výraz u prohlášení 42, dovolili jsme mu malý podvod a použití tiskových zpráv.


  1. Strategií společnosti Heineken není uzavírání pivovarů.
  2. Společnost Heineken nezavírá své pivovary bezdůvodně.
  3. Pokud je společnost Heineken nucena uzavřít pivovar, je to vždy podloženo logickými argumenty.
  4. Důvodem uzavření pivovaru Hostan v roce 2009 byla špatná dopravní dostupnost, ekologické problémy a nákladné nutné investice (zdroj: Znojemský deník).
  5. Důvodem uzavření pivovaru Dačický v roce 2009 byla výše nutných nákladů, efektivnost a bezpečnost (zdroj: Hospodářské noviny).
  6. Důvodem uzavření pivovaru Louny v roce 2010 byl špatný technický stav, trvalý pokles výroby a ekonomická krize vedoucí k dlouhodobému trendu poklesu konzumace piva v Česku (zdroj: Hospodářské noviny).
  7. Důvodem uzavření pivovaru Zlatopramen v roce 2011 byla omezená kapacita a špatný technický stav (zdroj: Hospodářské noviny).
  8. Nejsou žádné zprávy o tom, že by se společnost Heineken chystala uzavřít pivovar Starobrno.
  9. Nejsou žádné zprávy o tom, že by se společnost Heineken chystala uzavřít pivovar Krušovice.
  10. Nejsou žádné podložené zprávy o tom, že by se společnost Heineken chystala uzavřít pivovar Velké Březno.
  11. Ležák Březňák je skutečně dobré pivo.
  12. Krušovice desítka je ve své kategorii nadprůměrné pivo.
  13. Starobrno Medium se dá bez obtíží vypít.
  14. Hostan, Louny, Dačický a Zlatopramen jsou piva vyráběná zcela v souladu s veškerými právními normami, které jsou na tento druh nápoje kladeny.
  15. Pivovary Krušovice, Starobrno i Březňák vaří některá zajímavá speciální piva.
  16. Starobrno Zelené pivo má pěknou přírodní barvu.
  17. Na Slovensku pomohl Heineken rozvoji místního pivovarnictví uzavřením zastaralých a nevyhovujících pivovarů Corgoň, Gemer a Martiner a centralizací výroby v pivovaru Hurbanovo.
  18. Freddy Heineken vynalezl v roce 1963 láhev WOBO ve tvaru kvádru, která se dala používat místo cihel zejména v chudých oblastech. To bylo ale vážně dobrý, bohužel se nikdy nevyráběla.
  19. V roce 2008 Heineken navázal lahví Heineken Cube, jejíž primárním účelem je ale šetřit místo a náklady. Také se zatím nevyrábí.
  20. Pivovar Heineken se nebojí experimentovat, což je třeba příklad uvedení mixu Radler na český trh dávno předtím, než se tento nápoj u nás uchytil, či vaření polské speciality „Grzane pivo“ v pivovaru Warka (poznámka: to není pivo řezané, což by nebyla tak odvážná novinka, ale ohřívané).
  21. Společnost Heineken sponzoruje fotbalovou Ligu mistrů.
  22. PR oddělení společnosti Heineken ČR bedlivě monitoruje co se děje na pivním trhu, včetně tak bezvýznamných webů, jako jsou například Pivídky.cz, přičemž laskavě a bez nátlaku upozorňuje na nepřesné či zavádějící informace.
  23. Reklamy Heinekenu jsou neuvěřitelně vtipné.
  24. Pivovar Starobrno patří bez debat mezi desítku nejlepších pivovarů v Brně.
  25. Všechny pivovary skupiny Heineken ČR, narozdíl od společností Plzeňský Prazdroj a Pivovary Staropramen, lahvují do lahví, které se dají znovu zazátkovat domácím zátkovačem a jsou proto po vylití obsahu využitelné pivními domovarníky. (poznámka: doufám, že za tohle nebudu popotahován skupinami Plzeňský Prazdroj a Pivovary Staropramen)
  26. Victor Cibich, postava od roku 1906 vyobrazená na etiketách piva Březňák, má krásný uklidňující výraz a etiketa Březňáka je jedna z nejhezčích vůbec.
  27. Uzávěry a etikety piva Starobrno mají ucházející design.
  28. Heineken bojuje svými akcemi a výrobky proti nadměrné konzumaci alkoholu.
  29. Heineken sponzoroval produkci filmu „Skyfall“ ze série s Jamesem Bondem, čímž mimojiné pomohl tomuto těžkému alkoholikovi omezit svůj zlozvyk, když místo martini s vodkou v tomto filmu popíjel pouze pivo.
  30. Heineken jako tradiční evropská značka podporuje dobré jméno starého kontinentu ve světě, zejména při srovnání se značkami jako Miller, Coors či Budweiser, které jsou skutečně ještě horší, než Heineken.
  31. Pivovar Krušovice je partnerem mistrovství světa v hokeji elitní divize 2015.
  32. V regionech, kde společnost Heineken ČR provozuje či provozovala pivovar, podporuje svou přítomností zakládání minipivovarů.
  33. Rudá hvězda Heinekenu napáchala ze všech rudých hvězd nejméně škod.
  34. Zlatopramen sponzoroval kvalitní Open Air Festival Panenský Týnec, dokud nebyl zrušen (poznámka: zde je míněno zrušení onoho festivalu, Zlatopramen zrušen nebyl. Vlastně byl. Vlastně nebyl, výroba byla pouze přesunuta. Sakra, já se tý žalobě asi nevyhnu).
  35. Společnost Heineken ČR dosáhla v roce 2008 rekordního výstavu 2,76 milionu hektolitrů.
  36. Meziroční výstav společnosti Heineken ČR mezi roky 2012-2013 stoupl z 2,43 milionu hektolitrů na 2,5 milionu hektolitrů.
  37. Společnost Heineken vlastní několik evropských chráněných zeměpisných označení svých výrobků (např. „Znojemské pivo“), což jí umožňuje udržovat jejich tradici.
  38. Krušovice dvanáctka se stala absolutním vítězem soutěže Pivo České republiky 2014.
  39. Zlatopramen Radler Citron vybojoval první místo v kategorii Ochucená piva v soutěži Pivo České republiky 2014.
  40. Zlatopramen Radler Grep vybojoval druhé místo v kategorii Ochucená piva v soutěži Pivo České republiky 2014.
  41. Pernštejn Citron vybojoval třetí místo v kategorii Ochucená piva v soutěži Pivo České republiky 2014. To se sice přímo netýká Heinekenu, ale už mi akutně dochází nápady. (poznámka: pivovar Pernštejn nepatří společnosti Heineken a neexistují žádné zprávy o tom, že by se to mělo měnit, aby to opět někdo nevzal vážně)
  42. Pivovar Kutná Hora má fakt pěkný komín...
  43. ...navíc nehrozí, že by se přehnaně opotřeboval nadměrným používáním. Já už to vzdávám a beru tiskový zprávy, mě už nic nenapadá.
  44. Heineken ČR se dlouhodobě snaží o snižování dopadu výroby (spotřeby vody, energií a CO2) a distribuce na životní prostředí, prosazování zodpovědného přístupu ke konzumaci piva a spolupráci s místními komunitami (tiskové zprávy).
  45. Pivo prémiové značky Heineken s původem v Amsterodamu patří k ikonám mezi pivními značkami všude ve světě (tiskové zprávy).
  46. Heineken umožňuje konzumentům vychutnat si výjimečnou chuť piva Heineken Lager ve více než 170 zemích světa (tiskové zprávy).
  47. Celkově pomáhá Heineken svou přítomností rozvoji pivovarnictví a diverzifikaci pivní nabídky v přibližně 220 zemích světa (tiskové zprávy).
  48. Největší ambicí Heinekenu do budoucna je stát se nejzodpovědnějším výrobcem piva v České republice (tiskové zprávy).
  49. Společnost Heineken nebude žalovat Pivídky za článek „Záznam schůze vrcholového managementu společnosti Heineken, ČR týkající se strategie společnosti na českém trhu“.
  50. Společnost Heineken nebude žalovat Pivídky ani za tento článek.
Autor: Jan Karel Bartuška
Vloženo: 6. 2. 2015

Přidejte komentář

Komentáře (0)

Buďte první, kdo přidá komentář ke článku!